Είδαμε «Υβόννη» του Βίτολντ Γκομπρόβιτς στο Μπάγκειον!

Η Υβόννη είναι μία διαφορετική κοπέλα, η Υβόννη δεν είναι σαν τις άλλες, η Υβόννη είναι μοναχική και σιωπηλή. Και επειδή είναι διαφορετική πρέπει να ζει στο περιθώριο. Από ένα καπρίτσιο που βαπτίζεται ευσπλαχνία βγαίνει από το περιθώριο και γίνεται το επίκεντρο και ο καθρέπτης της ψυχής όσων την συναναστρέφονται. Και η ευσπλαχνία του καθωσπρεπισμού μετατρέπεται από δουλική σε δόλια και αποκτηνώνεται. Γιατί στο τέλος κάθε τι διαφορετικό πρέπει είτε να γυρίζει στο περιθώριο είτε να σταματά να υπάρχει. Αυτή είναι η ιστορία της Υβόννης. Σύγχρονη και επίκαιρη. Και τόσο δίπλα μας και τόσο κοντά μας. Αρκεί να σηκώσει ο καθένας μας το βλέμμα και θα δει μια Υβόννη. Ποιος όμως αντέχει να μην το αποστρέψει; Γιατί ουσιαστικά το έργο είναι ένα σύγχρονο ψυχογράφημα της κοινωνίας μας, μιας κοινωνίας που δεν αποδέχεται – πιθανόν από φόβο – όχι απλά ό,τι είναι ιδιαίτερο και διαφορετικό από αυτήν αλλά και ό,τι δεν καταλαβαίνει και για αυτό το απομονώνει παρόλο που μπορεί να γοητεύεται ενδόμυχα από τα όποια χαρίσματά του. Μέσα από τις κωμικοτραγικές καταστάσεις που ξεδιπλώνονται και εκτυλίσσονται και που τελικά το έργο γίνεται μία μαύρη κωμωδία καταλήγει να είναι γροθιά στο στομάχι και δίνει πολλή τροφή για σκέψη στον θεατή.

Το εξαιρετικό κείμενο του Βίτολντ Γκομπρόβιτς ζωντανεύει στον εμβληματικό χώρο του Μπάγκειον με πολύ σουρεαλισμό και εκπληκτικές καλλιτεχνικές πινελιές που σε μεταφέρουν σε μία άλλη εποχή χωρίς να χάνουν οι παραλληλισμοί την διαχρονικότητα τους.

Η σκηνοθεσία του Μιχάλη Γιγιντή είναι καθόλα άρτια χωρίς να αφήνει κενά στις εναλλαγές των σκηνών. Σε απόλυτη αλληλουχία και αρμονία με τα κοστούμια της Γιωργίνας Γερμανού και τους φωτισμούς του Άγγελου Παπαδόπουλου και σε συνδυασμό με τον μαγευτικό χώρο του Μπάγκειον δίνουν μία παράσταση μοναδική, μεθυστική και μυσταγωγική.

Όλα αυτά δεν θα ήταν ικανά όμως να δώσουν αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα, χωρίς την πρώτη ύλη της παράστασης που δεν είναι άλλη από τους ηθοποιούς. Μαγεύομαι πραγματικά όταν όλοι οι ηθοποιοί μιας παράστασης είναι ο ένας καλύτερος από τον άλλο σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην μπορείς να ξεχωρίσεις κάποιον. Μετατρέπουν την σκηνή του Μπάγκειον σε μία πλημμύρα συναισθημάτων και ταλέντου. Μοναδικές ερμηνείες από όλους! Χτίζει ο καθένας με μεγάλη υποκριτική μαεστρία από το δικό του μετερίζι το οικοδόμημα της παράστασης. Και οι εννέα είναι υπέροχοι και είναι οι Νίκος Αναστασόπουλος, Ιουλία Γεωργίου, Nalyssa Green, Ελένη Δαφνή, Μάνθος Καλαντζής, Γιάννης Καπελέρης, Αντέλα Μέρμηγκα, Γιάννης Μπισμπικόπουλος, Νίκος Χαλδεάκης. Συγχαρητήρια σε όλους!

Θέλω να κάνω ιδιαίτερη μνεία σε δύο σημεία της παράστασης που προσωπικά ξεχώρισα. Η σκηνή της live performance της Nalyssa Green και η τελευταία σκηνή του δείπνου, όπου τόσο οι ηθοποιοί όσο και ο σκηνοθέτης δίνουν ένα εκπληκτικό αλλά και μοναδικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα!

Θέλω τέλος να δώσω συγχαρητήρια στην Ομάδα Γέφυρα γιατί πάντα έχει κάτι σημαντικό να πει και να προτείνει καλλιτεχνικά καθώς επίσης και στο Υπουργείο Πολιτισμού για την συμπαραγωγή που στήριξε αυτήν την αξιέπαινη παράσταση!

Σπεύσατε, προς το παρόν 3 παραστάσεις έχουν μείνει! Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση κάνετε ένα «κλικ» εδώ: ΥΒΟΝΝΗ

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Είδαμε «Υβόννη» του Βίτολντ Γκομπρόβιτς στο Μπάγκειον!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s